Çeviri notları- Causative / Ettirgen Yapı

0
  • 30 Kasım 2012 Cuma
  • Etiketler: ,

  • Causative / Ettirgen Yapı

    Have ve get eylemleriyle  yapılır, özellikle iki örneğe göre düzenlenir.

    1)    to have  somebody do something (birine birşey yaptırmak)
    I had the boy wash my car. (Çocuğa arabamı  yıkattım)
    I got the boy to wash my car.
    She'll have  the doctor vaccine her baby. She'll get the doctor to vaccine her baby.

    2)    to have  something done / to get something done
    You can have  the thesis typed.  (Tezi daktilo ettirebilirsiniz).
    We are getting the living room painted. They might have  had the locks changed.


    3)     Özellikle make ve let bu yapıda kullanılır. (Eylemlerin  durumuna dikkat ediniz.)
    That doctor made  Ali give  up smoking. His father made  John go to the dentist.
    We let him speak at the meeting.


    Wish-tümcecikleri dilek anlatımında kullanılır. Şimdiki zamanla ilgili dilek için wish + simple past; geçmişle ilgili dilek için wish + past perfect kullanıldığına dikkat ediniz.
    I wish I were in istanbul. (Keşke istanbul'da olsam.)
    He wishes he were a king. I wish I hadn't  said that.
    We wish we had bought  that car last yar. (O arabayı keşke geçen yıl almış olsaydık.)

    Video örnek için linki tıklayın
    http://www.slideserve.com/demetria/causatives




    0 yorum:

    Yorum Gönder